Milli Eğitim

Milli Eğitim Bakanlığı Beyoğlu İlçesi Piripaşa İlköğretim Okulundaki Şiddet ve Zorbalıklar

MEB Milli Eğitim Acil Çözüm Merkezi - Dilek ve Şikayetleri Sitesi


Milli Eğitim Bakanlığı Acil Çözüm Merkezi deneyiniz 112 Acil servisi aratmayacaktır.
Okulda yaşadığınız tüm olumsuzlukları buradan istediğiniz gibi şikayet edebilirsiniz.

Şikayet etmekle bir şey olacağını sanıyorsanız yalınırsınız değişen hiçbir şey olmaz.
Milli Eğitim çalışanları kendi aralarında tutanaklar ile işi bitiriyorlar. Şikayetçi veliyede YALAN BEYAN yazısı gönderiyorlar. Beyoğlu Pirpaşa ilköğretim okulundaki şikayetlerim aşağıdaki gibidir.Değişen hiç bir şey yoktur.


BAŞVURU NO : 5....12     08/10/2010
Sınıfta Kalem saplama sapığı mevcut herkes kalem batırılmaktan şikayetçi bu durumda okul disiplini bir şey yapmaya yetkisi yokmu ?

Kalem sapığı ile aynı sırada otutturulmak zorunda kalan kızım kafasını eğdiğinde kitabına baktığı anda kalem saplanmaktadır.Daha öncede beyan ettiğim gibi az kalsın gözü çıkacaktı. Durum aynen devam ederken bu seferde kaba etine kalçasına saplanmıştır. TACİZDİR sınıfta olan kötü ahlak ve fiiller had safhaya çıkmıştır. Taciz ve kalem saplama sapığı ünvanına sahip öğrenciye sadece usulen adet yerini bulsun diye bugün toplantıda ikaz edilmiştir. Bu normalse ben diğer yetişen çocuklarıma şimdiden kalem saplama ve tükürme ve küfretme eğitimleri vereyim okulda lazım olacak kendini savunması ve ayakta kalması içni. Milli Eğitim Milli Ahlak üzerine ve disiplin üzerine değilmidir.

BAŞVURU NO : 5....40    29/09/2010
Böyle giderse kızım manyak olacak depresyona girecektir.

1.) Daha önce yanına oturan kız öğrenci tükürme ve vurma ve şişko diye alay ettiğinden Erkek öğrenci vermişler buda sapık öğrenci kafaya kalem saplamaya başlamış ayrıca bugün az kalsın gözüne sokacakmış kalemi

2.) Sınıfta domuz ve şişko diye alay edildiği gibi bir erkek öğrenci tarafından küfür edilmiş ve vurlumuşur.

Önceki dayak yemeleri hariç

Çocuğumuzu size Devletimize emanet ediyoruzda. Devletimiz çocuğumuza bir sürü kötü fiillerin yapılmasına neden mani olamıyor ? Ona göre dzenek kuramıyor ?

Ben çocuğuma vurmasın? hiçimi hiç öğretmedim. Dayakla büyüdüm ama bir kere dahi dayak atmadım. Okul adı altında çocuğuma olmadık hakaret ve işkencelerin yapıldığı bir yere Devlet zoru ile teslim etmek çaresizliği içindeyim. Tüm sorumlulardan şikayetçiyim. Kafaya nasıl kalem saplanır ve hala saplayan kişi nasıl aynı sınıfta oturur ? Benim çocuğum nasıl domuz olur biz nasıl domuz oluruz nasıl bu kanat getirilmiştir ve söylenmesine müsaade edilmiştir.

okul formasından, çorabın renk tonuna, ayakkabısından, beslenmesine kadar herşey kurala bağlı.
Tek kuralı olmayan ve serbest olan dövmek, sövmek, tükürmek, kalem batırmak, tekme atmak, okula bunları öğretmek için gerek yok sokağa saldınmı alasını öğrenektedir. Boşuna öğrtemen, müdür diye eğitim masrafı yapmayalım. Zoraki eğitmide kaldırısın kızım evinde ruhsal ve bedensel sağlığı ile yaşasın.

Okuldaki herkesten Şikayetçiyim hibir öğrenci veya öğretmen bir çocuğa böyle bir işlem yapamaz ve yapılmasına izin vermez verilen yer zaten okul olmaz devlete emanet edildi denilmez.

BAŞVURU NO : 5...29     25/10/2010
Okul      : Piripaşa İlköğrenim Okulu
Öğrenci : .......................... (........................)

21/10/2010 tarihinde saat 20:00 sıralarında kızım ........... ...................'le sohbet esnasında aynı sınıftaki bir erkek öğrenci tarafından devamlı sıkıştırıldığını ve vücudunu edep yerleri dahil bacakları vs mıncıklandığını söylemiştir. Ben istemiyorum o gelip hep yapıyor, dur diyorum durmuyor, diye yakınmaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı,na göre kaç yaşına kadar ve nereye kadar erkek çocukların TERBİYESİZLİKTE, AHLAKSIZLIKTA, EDEPSİZLİKTE sınırı vardır ? Her  istediklerini yapabileceklermi ?

Her türlü dayakların atıldığı,
Her türlü hakaretlerin, küfürlerin ve hicivlerin edildiği,
Her zaman itilip kakıldığı
Her zaman şiddetli çarpılıp düşürüldüğü,
Kaba etine tüm öğrencilerin içinde kalem saplanıp arlandığı,
Sıkıştırılıp mıncıklandığı yerin adı nedir, orasına kızım için ne tarifi yapayım bilgilendiriniz ?

BAŞVURU NO : 5...99     26/10/2010

Çocuklarımıza okul ortamında eğitimini istememiz hakkımız ve sizlerinde görevidir. Yanılmıyorsam ANAYASAL hakkımız. Sokak ortamına benzer ortamada eğitim verilmesi Milli örf, adet ve geleneklerimize ve ahlakımza ters olduğu gibi sorumluların sorumsuz davranışları haklarımızın ihlaline sebeptir. Aileden alması gerekeni alamamış çocukların rehabilite edildikten sonra normal çocuklar ile birlikte eğitim görmeleri mümkündür. Aksi halde diğer çocukları olumsuz etkilemekte onlara oldukça kötü örnek olmakta ailesinden aldıkları ile gördükleri arasındakiler arasında bocalamakta, şiddet görmekte ve içine kapanmaktadır. Milli Eğitim Çalışanlarına Çocuklarımıza okul ortamında bir eğitim sunmaları için gerekenin yapılmasını hatırlatırız. Çocuklarımıza veremediğimiz Terbiyeyi, Ahlakı, Önder Kişiliği eğitim yuvasında alması için Eğitimli kişilere emanet etğimizi sanıyorum. Sokak ortamında bıçkın abiye değil. Öyle ise Okul ortamında Ahlaka aykırı fiilerin bir an evvel durdurluması kötü ve çirkin sözlerin yerine türkçemize uygun hitabetlerin öğretilmesini, karşılıklı sevgi ve saygının oluşması için yeterli disiplinin ve eğitmen kişlerin ve yöneticilerin görev yapmasını arz etmekteyim

BAŞVURU NO : 5...01     27/10/2010
Sanki suç makinası yetiştiriliyor.
İlköğrenime yeni başlanyan kız çocuğunda istem dışı hareketlerin cezasız olduğu, yapılabilirliği, kanati varid olmuştur.
İlgili yöneticeler çocuktur yaparlar demektedir.
Büyük bir çocuk yeni öğrenime başlamış çocuğu altına almış boğazını sıkaraken tüm küçük öğrenciler toplanmış korku ve seyir halinde iken nihayetinde öğretmen çıka geliyor, duruma müdahale ediyor. Peki kızım diyorum öğretmene durumu ilettinizmi gördü ve söyledik diyor. Peki öğretmen ne yaptı hiç tamam dedi diyor.
Hapishanelerin bu kadar rağbet görmesinin sebebi belli ilk öğrenimde ceza kavramı yok.
Suriyedeki dehşet görüntüler diye aktarılan öğretmen dayağını mum yakıp aramaktayız. Suriyeliler bizlerden daha medeni ve daha ilerde. Suç ve ceza kavramı var. Bizde ise sadece suç işleme özgürlüğü var. Ezilenlerin umurunda olmadığı bir yönetim anlaşıyı var. Piripaşa ilköğrenimdeki velileri birebir dinleyiniz şikayet etmekten korkan çocuklarına baskı yapılacağından korkan binlerce muzdarip veli var. Beyoğlunda sondan üçüncü ünvanına sahip bir okula kimse aslında çocuğunu göndermek istememektedir. Velileri özgür ve koruklarını yendiği bir ortamda dinleyiniz vahim tabloyu görünüz. Yeni dolgulu dişin tarafına Yumuruk yemiş içduğağı yarılmış bu öğrenci ilköğrenime başlayalı kaç hafta oldu bu vahşet değilde nedir. Burada kadınlar birbirlerini yemeleri birbirlerinin çocuklarını birbirlerine şikayetlermeleri için toplantı yapılmaktadır. Bu toplantı resmen halkı birbirine düşürme işlevidir iyiniyet asla yoktur.

BAŞVURU NO : 5...11     01/12/2010

Piripaşa ilköğretim okulu-Beyoğlu
Öğrenci ...........................................
Olay Tarihi : 29/12/2010

Üçncü veya dördüncü sınıf iki öğrenci süper şiddet eğlenme programını binanı çıkış kapısında küstahça tenefüs çıkışında düzenlemiştir. Binanın çıkış kapasındaki merdivenler aşağıya küçük öğrencileri düşürüp yuvarlama yaparak eğlenmekte ve bizim çocuklarımızda bu öğrencileri ağlayarak eğlendirmektedir. 4 küçük öğrenci bu şekil de yuvarlanmıştır. Çocuğum aksıyarak yürümektedir. Ayağı burkulmuş ve şiddetle yere düşmüştür. Kafası var olan demire çarpmak üzeredir. Diğer çocuklar kafalarından, dudaklarında ve kollarının ağrımasından ağlamışlardır.
Tenefüse çıkmak bile tehlikedir. Sınıftan dışarı çıkıldığında kim vurduya çocuklarımız gitmektedir.

Zorbalığın, şiddettin durdurulması için gerekeni arz ederim.

BAŞVURU NO : 5...76     03/12/2010
Şiddetin durması için yoğun bir şekilde şikayet ediyoruz. Her geçen gün şiddet şiddetle büyüyor.

Şiddet serbestliği yetmemiş dahada artıramk için serbest öğrenci görevlendirilmiştir.
Bu öğrenciler herkesi dövebilir, her şeyi kırabilir, yanına yanılşılmayacakmış çünkü bunlara her şey serbestmiş.
Kızımın arkadaşına bahçede zorla ağzına bir şey sokmak isteyip yerlere yatırıp zorlamaya devam eden bu öğrencilermiş. Kooridorda görseler yollarını değiştiriyorlarmış bu öğrencilerin serbestliğini öğretmenlerinin söylediği söyleniyor. Öğretmen ise yanlış anlaşılma var diyor. Nihayetinde çocuk hakkını arayabilecek güçte değil, istedikleri gibi herşey serbest kayıt altında bir şey yok, dilin kemiği yok, resmi olmayan yazılarında sorumluluğu yok. Serbest öğrenci korkusu içinde yaşamaktadırlar. Kooridorda kızımın  arkadaşını çağırmış bu öğrenci korkusuyla var gücüyle kaçmıştır.  Tenefüste oraya gitmeyin şöyle olur, buraya gitmeyin böyle olur, ağaca tırmananların yanına yaklaşmayın onlar döver, sabahçı büyükler basketbol oynuyor tenefüste kendilerine mekan tayin edip öğrencileri kovalıyorlar, gerçek ağır toplar bazen öğrencilere rastlıyor ve küçük bedenlere şidetli acı veriyor, okulun kapısında dursan merdivenden aşağıya itiliyorsunuz, kenarda dursanız ansınız bir tekme, yumruk nerden geldiğini fark etmiyorsunuz, merdivenden çıkarken sırtınıza yumruk yersiniz, inerken itilir dizleri üzerine düşer iki dizinin ağrısında sızım sızım sızlanırsınız.

Biz bunları veli olarak yapsak DEVLET velayti elimizden alır, Şiddetin şidetini bildirdiğimiz halde halen Devletin sorumluğundaki kurumda şiddet şiddetle devam ediyor ve velayeti kim alcak merak ediyoruz. Kızımın piskolojisi bozulmuş zannedersem, ellerinin titrediğini ve iğnelendiğini ve bunun okulda olduğunu söylüyor.

Gereğini arz ederim.

BAŞVURU NO : 5...30     25/12/2010

Yerli Malı Haftası 12 18 Aralık tarihlerinde okullarda kutlandığını biliyorduk.
Piripaşa ilköğretim okulunun yerli haftası ise 26 31 arakılk oluyor.
Bu ayrıcalık nerden geliyor.
Ve çocuğumun sınıfına ise 31 aralıkta rast geliyor.
Art niyetli bir uygulama olarak değlendiriyoruz.
Kutlamaların heryerde aynı haftalarda olması gerektiğine inanıyoruz art niyetli değişikliği şiddetle kınıyor ve o tarihte çocuğumu okula göndermeyeceğimi bildiririm gerekini arz ederim.

BAŞVURU NO : 5...39    25/12/2010

Haftalık şiddeti ve şikayetlerimi bildireceğim
Çocuğumu sorgulamadan söylediği tüm şiddetleri bilgileriniez sunuyorum
Elimiden geldiğince kurduğu cümlelere göre aynısını yazmaya çalışıyorum

Okul 5 gün
şiddet yaşadığı 3 gün
2 0 2 4 12 2 0 1 0 Tarihleri arası
1 Karmınıma yumruk yedim sanki delindi zannetim ama hiçbir şey olmadı

2 Arkamdan bir çocuk boğazımı sıktı
Sanki ölecek gibiyidim
Boğazımı sıkılırken önden bir kişi yumruk vurmaya kalkıştı kafamı eğdim ve boğazımı salladı ve arkadaki çocuk dengesini kaybetti

3 arkadaşım dövecek çocuklardan kaçarken bana çarptı burnum kanadı dişim ağrıdı

Yönetmeliği vs okuduğumuzda ne güzel sistem okul diyoruz
Okula bakıyoruz nerede yönetmelik diyoruz
Başka okullarda 2 8 kişi okurken bu okulda 4 5  5 5 kişi arası
7 0 0 kişi aşarsan yönetimi yapamazsınız şiddet kaçınılmaz olur deniliyor  Okulun merdivenide tuvaletide bahçesinde herşeyi yetersiz

Okul kantini pahalı bir şişe su heryerde 25 kuruş iken okul kantininde 50 kuruş
Okul kantini daha ucuz olması gerekirken daha pahalı

Okulun tuvaletleri pis ve kokmakta muhakkik soruyor okula kayıt yaparken para verdinmi  vermem
Okula saat alınmış kişi başı 40 TL civarı toplandı ne saati ne ihtiyaçmış
Kişi başı toplanan 40 TL ile belki 3 sene okulun tuvalet temizliği yapılır
İhtiyaç önceliği bilinmiyorki para yardımı yapalım

Öğrenciler hayatlarında hiç oyun öğrenmemiş saldırganlığı iyi biliyorlar
Gerçek veya oyun olarak saldırganlık içindeler Çouklar bahçede oynaya bilecekleri oyunların öğretilmesi ve desteklenmesi şiddeti bir nebze azalatacaktır

İlköğretimde mesai saati azdır
Öğrtmenlere şiddetin fazla olduğu burada daha çok iş düşüyor
Nöbetleşe yarısı okulun katlarında bahçelerde gözeteleme ve öğrencilerin oyunlarını destekleme yapabilirler
Şiddet gören çocuğun imdadına ani müdahale edebilirler
Tenefüslerde öğretmenler ve yöneticiler mümkün mertebe öğrenci içinde bulunmalıdırlar

Hiç yorum yok: