5 Ocak 2012 Perşembe

Mecburi eğitim 12 yıla çıkıyor ama sistem kademeli olacak


Mecburi eğitim 12 yıla çıkıyor ama sistem kademeli olacak

8 yıllık kesintisiz eğitim kaldırılıyor. Yerine 4+4+4'ten oluşan kademeli sistem getirilecek. Ortaokullar yeniden devreye girecek. Mecburi eğitim, lise de dahil edilerek 12 yıla çıkarılacak. Öğrenciler eskisi gibi ilk 4 yıllık temel eğitimden sonra İmam Hatip okullarına gidebilecek. Eğitim Şûrası'nın kararlarıyla hazırlanan kanun teklifi önümüzdeki günlerde Meclis'e sunulacak. 

Kamuoyunun ve eğitim çevrelerinin itirazlarına rağmen 1997'de hayata geçirilen 8 yıllık 'kesintisiz' eğitim tarihe karışıyor. Uygulama 3 kademe halinde 12 yıllık kesintili eğitime dönüştürülecek. Yeni sistemde ilköğretim 4+4 şeklinde iki kademeden oluşacak.

Ardından gelecek 4 yıl ise 'ortaöğretim' olarak devam edecek. Lise eğitimi temel eğitim kapsamına alınacak ve zorunlu olacak. Böylece ilköğretim ve lise eğitimi 'temel eğitim' olarak 4+4+4 şeklinde yeniden düzenlenecek. İlk dört yılı bitiren öğrenci halen devam ettiği ilköğretim okuluna gidebileceği gibi başka bir okulun 'ikinci kademesine' de devam edebilecek. Bu kademe 'ortaokul' işlevi görecek. AK Parti'nin 2010'daki Eğitim Şûrası'nın kararlarını esas alarak hazırladığı kanun teklifi son aşamaya geldi. Düzenlemenin önümüzdeki günlerde Meclis'e sunulacağı öğrenildi.


http://www.internethaber.com/zorunlu-egitimde-sil-bastan-393818h.htm

28 ŞUBAT ZALİMLERİNE SİLVİRDEN SONRA NARI CEHENNEM DİLİYORUM.

Hiç yorum yok: